Diagnoza (stacjonarnie):
- pełna diagnoza rozwoju dziecka
- diagnoza problemów szkolnych
- diagnoza dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii
- diagnoza dziecka z opóźnieniem rozwoju
- wstępna diagnoza dzieci w kierunku autyzmu
- pełna diagnoza neuropsychologiczna po nabytych uszkodzeniach mózgu np. uszkodzeniach okołoporodowych, wypadkach komunikacyjnych, operacjach neurochirurgicznych, przy padaczce, gdy u dziecka występują problemy z uwagą i pamięcią, rozwiązywaniem złożonych problemów, kontrolą reakcji, nietypowe problemy z percepcją wzrokową np. znaczne zaburzenia widzenia przedmiotów, twarzy
- pełna diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach rozwojowych wieku dziecięcego: ADHD (ustalenie deficytów funkcji poznawczych w tym przede wszystkim uwagi i funkcji wykonawczych)
- badania logopedyczne dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkaniem
- badanie gotowości szkolnej
- diagnoza psychologiczna w kierunku Zespołu Aspergera
Pomoc (stacjonarnie lub on-line):
- w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
- w rozwiązywaniu problemów typu: agresja, moczenie nocne, nadpobudliwość, konflikty z rówieśnikami, problemy z adaptacją w przedszkolu lub szkole, fobie szkolne
- w sytuacjach okołorozwodowych
Terapia (stacjonarnie lub on-line):
- dzieci z problemami szkolnymi
- dzieci z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
- dziecka opóźnionego w rozwoju
- dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym
- dzieci z zaburzeniami pamięci i uwagi
- dziecka z wadą wymowy
- dzieci z problemami emocjonalnymi
- rodzin dzieci z zaburzeniami psychosomatycznymi: zaparcia, zanieczyszczenia, problemy z jedzeniem
Trening Umiejętności Społecznych
Zajęcia zwiększające umiejętności potrzebne w codziennych sytuacjach społecznych, rozwijające umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami a także wspierające relacje rówieśnicze. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 7-9 lat:
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
- z trudnościami w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji
- z trudnościami w radzeniu sobie z emocjami takimi jak strach czy złość
- z trudnościami w rozumieniu zasad społecznych
- nieśmiałych, lękliwych
Opinie psychologiczne:
Pracownia PTP „Na Uboczu” jest wpisana do rejestru Niepublicznych Placówek Oświatowych Kuratorium Mazowieckiego i ma uprawnienia do wydawania opinii w poniższych sprawach:
- możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (ocena gotowości szkolnej)
- potrzeby odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym
- zwolnienia z nauki drugiego języka
- nauki w klasie terapeutycznej
- dostosowania wymagań edukacyjnych
- braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych
- o specyficznych trudnościach w uczeniu się
- objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną