Diagnoza (stacjonarnie):

  • pełna diagnoza rozwoju dziecka
  • diagnoza problemów szkolnych
  • diagnoza dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii
  • diagnoza dziecka z opóźnieniem rozwoju
  • wstępna diagnoza dzieci w kierunku autyzmu
  • pełna diagnoza neuropsychologiczna po nabytych uszkodzeniach mózgu np. uszkodzeniach okołoporodowych, wypadkach komunikacyjnych, operacjach neurochirurgicznych, przy padaczce, gdy u dziecka występują problemy z uwagą i pamięcią, rozwiązywaniem złożonych problemów, kontrolą reakcji, nietypowe problemy z percepcją wzrokową np. znaczne zaburzenia widzenia przedmiotów, twarzy
  • pełna diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach rozwojowych wieku dziecięcego: ADHD (ustalenie deficytów funkcji poznawczych w tym przede wszystkim uwagi i funkcji wykonawczych)
  • badania logopedyczne dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, jąkaniem
  • badanie gotowości szkolnej
  • diagnoza psychologiczna w kierunku Zespołu Aspergera

Pomoc (stacjonarnie lub on-line):

  • w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
  • w rozwiązywaniu problemów typu: agresja, moczenie nocne, nadpobudliwość, konflikty z rówieśnikami, problemy z adaptacją w przedszkolu lub szkole, fobie szkolne
  • w sytuacjach okołorozwodowych

Terapia (stacjonarnie lub on-line):

  • dzieci z problemami szkolnymi
  • dzieci z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
  • dziecka opóźnionego w rozwoju
  • dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym
  • dzieci z zaburzeniami pamięci i uwagi
  • dziecka z wadą wymowy
  • dzieci z problemami emocjonalnymi
  • rodzin dzieci z zaburzeniami psychosomatycznymi: zaparcia, zanieczyszczenia, problemy z jedzeniem

Trening Umiejętności Społecznych

Zajęcia zwiększające umiejętności potrzebne w codziennych sytuacjach społecznych, rozwijające umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami a także wspierające relacje rówieśnicze. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci w wieku 7-9 lat:

  • z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
  • z trudnościami w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji
  • z trudnościami w radzeniu sobie z emocjami takimi jak strach czy złość
  • z trudnościami w rozumieniu zasad społecznych
  • nieśmiałych, lękliwych

Opinie psychologiczne:

Pracownia PTP „Na Uboczu” jest wpisana do rejestru Niepublicznych Placówek Oświatowych Kuratorium Mazowieckiego i ma uprawnienia do wydawania opinii w poniższych sprawach:

  • możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (ocena gotowości szkolnej)
  • potrzeby odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym
  • zwolnienia z nauki drugiego języka
  • nauki w klasie terapeutycznej
  • dostosowania wymagań edukacyjnych
  • braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych
  • o specyficznych trudnościach w uczeniu się
  • objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
konsultacja | diagnoza | terapia